Onze tweede week in Indonesie - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Sandra Beers - WaarBenJij.nu Onze tweede week in Indonesie - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Sandra Beers - WaarBenJij.nu

Onze tweede week in Indonesie

Blijf op de hoogte en volg Sandra

21 Maart 2014 | Indonesië, Pangandaran

Afgelopen zondag zijn we in Bogor aangekomen. In de middag hebben we door de Botanische tuinen gewandeld, totdat het begon te rommelen, onweren en regenen. Onze eerste regenbui in Indonesie! Eenmaal terug in het guesthouse ontmoette we een Nederlands sprekende Indonesische man. Hij bleek voor een Nederlandse reisorganisatie te werken, maar aangezien het nu rustig was probeerde hij wat bij te verdienen. Hij bood ons een 2-daagse trip aan naar Bandung.
Op maandag en dinsdag heeft hij ons rondgereden langs prachtige uitzichten, we zijn gestopt bij een dans en muziekvoorstelling van kinderen, de theeplantages en fabriek, een hotspring, een vulkaan en een waterval.
Op woensdag zijn we doorgereisd naar Pangandaran. De tocht van 5uur met de auto bleek toch 8uur te duren, maar de mooie uitzichten langs de rijstvelden maakte veel goed! 's avonds kwamen we pas laat aan bij Mini Tiga Homestay en daar hadden ze gelukkig nog 1 kamer vrij.
Donderdag zijn we met een tour meegegaan, samen met 2 duitse jongens. Achterop de scooter zijn we door het palmbomenbos gereden waar verschillende huisjes van mensen stonden met schapen, koeien en kippen. Onderweg zijn we gestopt om pinda's uit de grond te halen en te eten. Ook zijn we gestopt bij een traditionele poppenmaker en daar hebben we uit een jonge kokosnoot gedronken. Wat we beide niet echt lekker vonden ;) Daarna door naar de Green Valley. Daar zijn we een grot binnengezwommen en door de rivier terug naar beneden gezwommen. We hebben als apen aan een liaan geslingerd, door watervallen gezwommen en van rotsen afgesprongen. Eenmaal beneden geluncht en met de scooter weer verder naar de Green Canyon. Daar zijn we met een bootje naar toe gevaren en ook daar weer in de rivier gezwommen. Dit was in een soort spleet tussen twee bergen, waardoor je erg ver omhoog kon kijken en de waterdruppels naar beneden zag vallen. Marjolein is daar ook van een 6 of 7 meter hoge rots afgesprongen en niks gebroken :D Tot slot zijn we doorgereden naar een uitkijkpunt om de prachtige zonsondergang te zien.
Vandaag zijn we eerst naar de kapper geweest voor Marjolein, geknipt voor 60 cent! 's middags hebben we onze eerste surfles gehad, die na 2,5 uur abrupt werd beeindigd door onweer en regen. Surfen valt niet mee, je kunt een aantal schrammen en blauweplekken niet ontlopen, maar het geeft wel een kik als je een paar seconde kunt blijven staan! :)

Xx Sandra en Marjolein

• 22 Maart 2014 - 08:06

Kees V D Huygevoort:

Super bezig jullie.
    Maar wel beetje voorzichtig met dat duiken op onbekend terrein.
    Of ben ik toch een oude opa.
    Geniet ervan