Onze eerste week in Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sandra Beers - WaarBenJij.nu Onze eerste week in Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sandra Beers - WaarBenJij.nu

Onze eerste week in Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Sandra

15 Maart 2014 | Indonesië, Batavia

Na ongeveer 24 uur reizen kwamen we eindelijk aan in Medan (Sumatra). We hebben meteen een taxi gepakt naar het guesthouse. Hier hebben we op onze eerste avond mensen uit Medan ontmoet die ons de volgende dag Medan hebben laten zien. De Sipisopiso waterval was het mooiste van vandaag! De zin van vandaag was: be carefull, nakku! (nakku = mijn zoon/dochter).
De eerste dagen hebben we erg moeten wennen aan het verkeer. Omdat iedereen hier als een kip zonder kop rijdt, en er lijken geen regels te zijn.
Op maandag zijn we vertrokken naar Bukit Lawang. De dag erop zijn we vertrokken naar de jungle, onderweg hebben we veel orang oetans gezien.
Na de nacht te hebben geslapen in de jungle, gingen we met de jungle taxi 'raft' over de rivier terug naar Bukit Lawang. Aangezien we in de jungle niet zo'n goede nacht hebben gehad, hebben we besloten om nog een nacht in Bukit Lawang te slapen.
De volgende dag zijn we terug gegaan naar Medan. 's Avonds gingen we optijd te bed, omdat we vrijdag ochtend om half 8 onze vlucht naar Jakarta hadden.
Eenmaal in Jakarta wordt Sandra ziek en hebben we de taxi gepakt naar een goed hotel. Sandra heeft deze middag gerust en Marjolein heeft wat rond gelopen door de stad.
Vandaag ging het een stuk beter met Sandra en hebben we de wijk Kota bezocht. Hier was het erg druk maar waren de Nederlandse invloeden nog goed te zien.
Morgen reizen we door naar Bogor.
Tot snel! Kusjes Marjolein en Sandra

• 16 Maart 2014 - 12:26

Robert Van Helmond:

Hallo Marjolein en Sandra, goed te lezen en te zien dat het jullie goed afgaat, al is Sandra even ziek geweest. Ben benieuwd naar jullie vervolgverhalen. Kijk goed uit en geniet!